صلاح يكشف عن السبب وراء عدم احتفاله بعد التسجيل أمام روما

صلاح يكشف عن السبب وراء عدم احتفاله بعد التسجيل أمام روما

يقدم النجم المصري محمد صلاح موسم أكثر من رائع مع فريق ليفربول والمنتخب المصري وحصد جائزة أفضل لاعب في الدوري الإنجليزي بتصويت الجمهور وبتصويت اللاعبين بالإضافة إلى أفضل لاعب بالبريميرليج من قبل رابطة النقاد والصحفيين في إنجلترا بالإضافة إلى العديد من الجوائز التي حصدها خلال هذا الموسم.

وتمكن صلاح من قيادة ليفربول لنهائي بطولة دوري أبطال أوروبا بعدما تخطى الفريق الإنجليزي نادي روما الإيطالي في مباراة نصف النهائي.

وتمكن النجم المصري من تسجيل هدفين في مباراة فريقه السابق في ذهاب الدور نصف النهائي لبطولة دوري أبطال أوروبا ولم يحتفل صلاح بالهدفين الذي سجلهما في شباك روما.

وقال صلاح في تصريحات لبرنامج كل يوم "من الصعب أني أحتفل قدام فريقي القديم، أنا كنت لابس تي شيرت روما من 6 شهور وبتدافع عنه واللعيبة أغلبهم أصحابي فأنا أحترمت ده ومحتفلتش قدامهم".

وتابع "سجلت قبل كدة في مرمى تشيلسي وفيورنتينا محتفلتش علشان لعبت في صفوف الفريق قبل كدة، بحاول أعمل كنترول على نفسي في المواقف اللي زي دي احتراماً للجماهير واللعيبة اللي كانوا معايا في الفريق".

وأكد صلاح على أنه يحاول تطوير نفسه لكي يكون في أفضل المستويات بشكل دائم وأضاف "من الطبيعي أني أفضل في التوب ليفل 5 أو 6 سنين حاجة صعبة بس ضرورية".

وأشار محمد صلاح "المدرب بيفرق دايمًا مع أي لعيب وكمان اللعيبة اللي في الفرقة فرقوا معايا وانا اشتغلت على نفسي بصورة كويسة علشان أوصل للمستوى ده".

طالع أيضًا:

صلاح عن اصعب موقف في حياته .. ما بين النار والأمل والحماس للوصول للمونديال

X