فايز يُودع الجماهير : فعلنا كل ما في وسعنا .. دعوا العلم مرفوعا

فايز يُودع الجماهير : فعلنا كل ما في وسعنا .. دعوا العلم مرفوعا

أكد محمود فايز، مساعد الأرجنتيني هيكتور كوبر، المدير الفني للمنتخب الوطني أن الجهاز الفني عمل كل ما في وسعه خلال الفترة الأخيرة، مُحملاً سوء التوفيق مسئولية الأخطاء التي حدثت.

وكتب فايز عبر صفحته الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك :"امبارح كان اخر يوم في عقدنا مع المنتخب المصري، أحلي ٣ سنين ونص في حياتي، بين أهل بلدي ووطني، حلمنا، فرحنا، بكينا مشاعر كتير عشناها مع بعض، كنا نتمناها نهايه بشكل اخر، بشكل أفضل، حزنا لحزنكوا، زعلنا لزعلكوا".

وأضاف مدرب المنتخب :"بس والله اجتهدنا و حاولنا و اخلصنا، بكيت اد ما عمري بكيت في حياتي، علشان المرة دي مختلفة، المرة دي ليها علاقه بالوطن و الأهل و الأسرة، اخطاءنا! سوء توفيق! قلة خبرات! نعتذر للناس اللي زعلناها... وشكراً ليكوا كلكوا".

وتابع فايز خلال بيانه الوداعي :"بس بالله عليكوا لازم تقفوا ورا فريقكوا، ورا لاعيبتكوا، دعموا أولادكوا، ابنك لما يقع بعد اجتهاد و تعب و عرق حتي لو اخطأ بتدبحه!! دعمه، اسنده، أقف وراه، هيقوم تاني و ينجح تاني، دعوا العلم مرفوعاً، علم مصر اترفع في أكبر حدث رياضي منذ ٢٨ عام وان شاء الله هتتكرر كتير إبنوا ومتهدوش، مصر عرفت طريق العالمية والقادم أفضل باذن الله، دعوا العلم مرفوعاً".

يُذكر أن إيهاب لهيطة، مدير المنتخب الوطني كان قد أكد لـEl-Ahly.com  أن عقد المدرب الأرجنتيني، هيكتور كوبر مع الاتحاد المصري لكرة قد إنتهى ولن يتم التجديد له.

لهيطة : كوبر يرحل رسمياً .. ولا نعرف شيء عن تحقيق الفيفا مع صلاح

X