ضياء السيد عن واقعة التسريب: عرفت ان الموضوع مأثر في شيكابالا.. وقافل تليفونه



أكد ضياء السيد، المدرب العام في الجهاز الفني للمنتخب الوطني أنه حاول التواصل مع محمود عبد الرازق شيكابالا، قائد الزمالك لتوضيح حقيقة تصريحاته في الفيديو المُسرب له، والتي زعم فيها مازحًا استبعاد لاعب الأبيض من كتيبة الفراعنة.

وقال السيد في تصريحات عبر قناة أون تايم سبورتس :"واقعة الفيديو المُسرب ؟ الموقف آلمني كثيرًا بالطبع، وفي نفس الوقت كان هناك رد فعل من عدد لا بأس به من الزملكاوية والأهلاوية أو ناس عادية ويعرفون طبيعتي في التعامل مع الناس كلها وأنني أتعامل بحيادية".

وأضاف :" (أنا كان اللي مزعلني ان الناس سابت الحدث غير الاخلاقي في عملية التسريب ومركزين إني ضد شيكابالا والزمالك، وأنا حياتي الكروية والرياضية للناس معروفة للناس وطبعًا فيه عدد كبير جدًا داعم ليا وأنا بشكرهم) ".

وأكمل ضياء :"موضوع سخيف في أساسه في عملية التسريب. هذا الموقف أظهر بعض الأمور السيئة وكذلك أظهر بعض الأمور الجيدة من ناس أعتز بهم جدًا وأعتز أنهم يعلمون حقيقتي".

وواصل :" (حاولت أكلم شيكابالا لكنه قافل تليفونه، كلمني مدحت العدل بعد ما عمل عملية دعم كبيرة على كل المنصات الاعلامية وقالي إن شيكابالا نفسه متأكد من موقفي وطلبت منه أنه يوصله إذا كانت الحاجة دي أثارت فيه شيء ما، فهو عارفني كويس وصاحب ابني علي) ".

وأتم ضياء السيد تصريحاته :" (مدحت العدل قال لي إن الموضوع كان مأثر في شيكابالا شوية عشان الهوجة والناس لكن انا مش مطلوب مني أوضح حاجة واضحة، التسريب مفيهوش أي حاجة تسيء لحد، ولكن حتى لو فيه اساءة بقولكم حقكم علينا) ".

استطلاع الراى


هل يحقق الأهلي لقب دوري أبطال أفريقيا؟
دوري أبطال أفريقيا - 2021/2022

الفيديوهات الأكثر مشاهدة خلال شهر