بركات: لجمهور الأهلي كل الحق في مهاجمتي واتشالت على رأسهم سنين



أدلى محمد بركات عضو اتحاد الكرة المصري بتصريحات تلفزيونية في قناة المحور يعبر فيها عن حزنه لما مر به من هجوم في الفترة الماضية خاصة من جماهير الأهلي.

وقال بركات: "أنا اتهاجمت من جمهور النادي الأهلي" "مكنتش أتوقعها ولا اصدقها اللي بينا كتير" "الناس عندها حق الناس بتحب الأشخاص جوه النادي لكن بيحب الأهلي أكتر من أي حد".

وأضاف: "قعدت سنين متشال على الرأس جوه النادي الأهلي ولكن الجمهور الأهلي يحب النادي والكيان الجمهور عنده النادي أهم من محمود الخطيب نفسه" لقد هاجمني جمهور الأهلي وهذا طبيعي.

وأكمل: الذي أثر في نفسيتي قليلا وأحزنني أن كثير من الناس اتهمنا بإخفاء الخطاب الخاص بتنظيم نهائي افريقيا "والله العظيم قسما بالله العظيم تلاته وحياة أولادي الجواب ده عمري لا اعرف عنه اي حاجه ولا المجلس يعرف عنه حاجه ولا حد فينا احنا ال9 شافه".

وأردف: الخطاب بالفعل وصل للاتحاد وهناك مسئول كان مسئول عن عدم ظهور الخطاب بالتأكيد مسئولية اتحاد الكرة ولا يعفيه من الخطأ "قلي انت مقصر ومهمل ومش متابع كويس الحاجات دي" لكن الكلام عن التعمد غير صحيح.

واختتم: "مصلحتي ايه" في اخفاء الخطاب؟ "النادي الأهلي ده النادي بتاعي" "والجمهور اللي زعلان ده اللي وقفني وانا راجع من قطر مخلص وعامل أسوأ سنه في حياتي" وحق جمهور الأهلي الهجوم فهناك تقصير.

استطلاع الراى


رايك في قرار رحيل موسيماني عن تدريب الأهلي
الدوري العام - 2021/2022

الفيديوهات الأكثر مشاهدة خلال شهر